NEDC u odnosu na WLTP i RDE: profil usporedbe.
Duže dionice, kraći periodi mirovanja: s WLTP-om se iznova definira ispitni postupak za mjerenje potrošnje goriva i emisije CO2. Ovako se razlikuju ciklusi vožnje:
Ciljevi nove metode mjerenja.
WLTP reformira mjerne i ispitne postupke proizvođača automobila. Sve najvažnije o novom postupku na jednom mjestu.
Transparentnost.
U budućnosti se stvarna svakodnevna potrošnja vozila može bolje procijeniti.
WLTP uzima u obzir vožnju sličniju realnim uvjetima u odnosu na prethodni NEDC standard. NEDC nalikuje umjetnom laboratorijskom testu i služi prvenstveno za usporedivost različitih vozila, bez realnog odražavanja stvarne potrošnje. WLTP simulira realno ponašanje u vožnji i tako daje znatno realniji rezultat.
Standardi.
Novi WLTP standardi za cilj imaju usporedive rezultate na cijelom svijetu.
Jedan od glavnih ciljeva WLTP procesa je jednoliko određivanje emisija ispušnih plinova i potrošnje energije za različite pogonske vrste, kao što su benzin, dizel, CNG ili čak električna energija. Vozilo istog tipa mora osigurati isti rezultat ispitivanja u svakom trenutku u svim dijelovima svijeta ako se ispravno slijedi postupak mjerenja WLTP ciklusa. Upravo je ta nužna usporedivost neizbježna za laboratorijsko mjerenje.
Stoga se potrošnja goriva i emisije mjere pouzdano i reprezentativno na temelju dinamičkog profila vožnje.
Zaštita klime.
Realniji podaci o potrošnji pridonose postizanju zadanih međunarodnih ciljeva vezanih uz zaštitu klime kao i manjem opterećenju okoliša.
Manja emisija CO2 centralna je tema u razvoju vozila. Zahvaljujući WLTP standardu moguća je transparentna provjera pridržavanja međunarodnih standarda vezanih uz granične vrijednosti emisije CO2.
U 2010. godini samo je u EU emisija CO2 iznosila više od 4,72 milijardi tona, od čega se 19% odnosilo na cestovni promet*. Stoga Europska Unija do 2020. godine želi smanjiti te emisije za 20 %**. Taj cilj želi među ostalim ostvariti pomoću standarda WLTP. Emisija CO2 nekog vozila ovisi o modelu, isto kao i potrošnja goriva. WLTP omogućuje transparentniju usporedbu potrošnje energije i emisije CO2 različitih vozila. Mjerne vrijednosti tako ne ovise o proizvođaču i tipu vozila, i u pravilu su više nego kod NEDC ciklusa. Stoga valja računati s tim da će u svrhu zaštite klime doći do optimiziranja pojedinih modela vozila i njihovih motora.
Pitanja i odgovori
Najvažnija pitanja i odgovori vezani uz nove vrijednosti potrošnje.
NEDC je kratica za "New European Driving Cycle" (novi europski ciklus vožnje), i predstavlja postupak mjerenja na ispitnim valjcima koji se od 1992. godine primjenjuje u cijeloj Europi za mjerenje emisije ispušnih plinova i potrošnju goriva osobnih i lakih gospodarskih vozila. Standard NEDC zamijenila je metoda ispitivanja WLTP ("Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure"), jedinstvena u cijelom svijetu. Novi bi postupak trebao potrošnju nekog vozila prikazati na realniji način, a baziran je na promijenjenom ispitnom ciklusu sa strožim ispitnim postavkama. Dodatno uz WLTP u Europi emisije ispušnih plinova će se utvrđivati i ispitnim postupkom RDE ("Real Driving Emissions"), kod kojeg se mjerenja provode u realnom cestovnom prometu.
Dok se ciklus WLTP vozi 30 minuta na ispitnim valjcima u standardiziranim okvirnim uvjetima, RDE ciklus se prelazi na javnim cestama. Kod RDE mjerenja vozi se mješovita dionica uz nasumično ubrzavanje i kočenje. To ispitivanje traje između 90 i 120 minuta. Dodatne razlike: u WLTP ciklusu mjere se CO2, ispušni plinovi i potrošnja, dok se u RDE ciklusu mjere se samo ispušni plinovi i čestice.
Od rujna 2017. sukcesivno se prelazi na WLTP i RDE. Od rujna 2018. WLTP ispitni postupak obvezan je za sva novoregistrirana vozila, isto kao i manji broj čestica (PN) u RDE ispitnom ciklusu. Od rujna 2019. u RDE ciklusu se za sva novoregistirana vozila dodatno uvodi i granična vrijednost za dušikove okside (NOx).
Da, i vozila na električni pogon ispituju se prema novim WLTP pravilima.
EU6 ili Euro 6 aktualna je norma za emisiju ispušnih plinova motornih vozila, koja propisuje granične vrijednosti za emisiju ispušnih plinova u Europskoj Uniji.
Vrijednosti utvrđene prema ispitnom postupku WLTP trebale bi realnije prikazati potrošnju, emisiju CO2 kao i emisiju ispušnih plinova. Zbog toga postoji mogućnost da će se kod vozila s motorom na izgaranje navoditi više vrijednosti potrošnje i emisije CO2, a kod električnih vozila manje vrijednosti dosega. Individualni odabir motora i dodatne opreme također utječu na vrijednosti potrošnje i emisije CO2. Ovisno o nacionalnom zakonodavstvu to kao posljedicu može imati i povećanje poreza vezanih uz emisiju CO2.
RDE ispitni postupak pokazuje emisiju ispušnih plinova u realnom cestovnom prometu. Rezultate pojedinih RDE vožnji možete vidjeti na sljedećem linku:
Do rujna 2018. godine svi će Volkswagen modeli sukcesivno prijeći na WLTP ispitni postupak.