Autonomna i zajednička vožnja: poboljšajmo zajedno urbanu mobilnost
Volkswagen koncern želi oblikovati mobilnost budućnosti: uvjereni smo u potencijal autonomne vožnje koja će omogućiti doživljaj vožnje svim ljudima, povećati sigurnost u prometu i štedljivo postupati s resursima. Volkswagen koncern sve se više pretvara iz klasičnog proizvođača vozila u pružatelja integriranih rješenja za mobilnost. Već danas nudimo mobilnost kao uslugu u Hamburgu i Hannoveru zajedno s pružateljem usluga za zajedničku vožnju MOIA. Do sredine desetljeća želimo dovesti na cestu prva vozila bez vozača. Pritom je sigurnost najveći prioritet koji dolazi iznad svega.
Čim naša vozila budu mogla autonomno voziti, to će rezultirati raznolikim mogućnostima zajedničke vožnje (eng. ridepooling). No što to točno podrazumijeva? Zajednička vožnja je dinamičan koncept mobilnosti usmjeren na potražnju, kod kojeg nekoliko putnika dijeli isto vozilo da bi prešli istu ili sličnu dionicu. Zahvaljujući autonomnom radu naša se ponuda može brzo i efikasno proširiti u usporedbi s uslugama baziranim na vozaču radi opsluživanja većeg i stalno rastućeg broja kupaca. I upravo ovdje ulazi u igru naš ID. Buzz – sa svojom izvanrednom veličinom za ovu vrstu usluge. U konačnici, on je dovoljno prostran ne samo za putnike nego i za komforan i učinkovit prijevoz paketa – primjerice za pametna transportna rješenja (prijevoz kao usluga).
Prednosti za urbanu mobilnost
Manje prometa i emisija za veću kvalitetu života: čvrsto smo uvjereni u to da primjena autonomne i zajedničke vožnje ima značajnu društvenu korist. Gradovi u cijelom svijetu tragaju za učinkovitijim i klimatski povoljnijim prometom, a mi vjerujemo da rješenja za zajedničku vožnju ovdje mogu odigrati ključnu ulogu. MOIA kao predvodnik u ovom području već daje važan doprinos i pokazuje kako zajednička vožnja može optimizirati promet u gradu.
Naš je cilj kroz autonomnu zajedničku vožnju s jedne strane poboljšati urbanu mobilnost i smanjiti gradski promet, a s druge strane istovremeno povećati sigurnost na cestama i kvalitetu života u gradovima. Osim toga, takve ponude omogućavaju ljudima koji su bili ovisni o drugim prijevoznim sredstvima da samostalno i fleksibilno organiziraju svoju mobilnost. Tako autonomna zajednička vožnja može dati svoj doprinos inkluzivnom društvu.
Naše postupanje kao pružatelj autonomne vožnje
U Volkswagen koncernu dosljedno se zalažemo za inovacije i aktivno oblikujemo budućnost tehnologije autonomnih vozila. Naš je cilj iskoristiti prednosti autonomne vožnje i istovremeno zajamčiti visoke sigurnosne standarde. Ovdje ćete dobiti uvid u to kako postupamo kao pružatelj usluge autonomne vožnje kako bismo uspješno implementirali ovu revolucionarnu tehnologiju.
S modelom ID. Buzz za autonomnu vožnju koristimo tehnologiju iz obitelji ID. modela, sad već omiljenih električnih vozila u Europi. Ta provjerena serijska tehnologija čini stabilnu osnovu za pouzdan rad i omogućuje jednostavno održavanje naše flote vozila koja će stalno biti na cesti.
Kako bismo još bolje iskoristili potencijal autonomne vožnje, u razvoju surađujemo s partnerom koji nudi skalabilan pristup u tehnologiji. Tako se već danas mogu postići impresivna vozna svojstva.
Društvo kći Volkswagen koncerna MOIA nudi još od 2019. svoju uslugu zajedničke vožnje u Hamburgu i Hannoveru, koja se etablirala kao pouzdano i inovativno rješenje za mobilnost. Od usluga tvrtke MOIA profitiralo je već više od 7,5 milijuna putnika. Kroz ovu ranu investiciju u uslugu zajedničke vožnje s vozačem Volkswagen koncern osigurao je savršenu polaznu situaciju za daljnji razvoj ove vrste usluga mobilnosti te je istovremeno stvorio optimalnu testnu osnovu za to. Ponuda tvrtke MOIA već je danas iznimno popularna, kako pokazuju izvrsne ocjene aplikacije.
Spoznaje za budućnost: testne vožnje u realnim uvjetima
Bilo na testnoj dionici ili u najrazličitijim prometnim situacijama: već tri godine podvrgavamo naše autonomne prototipove modela ID. Buzz intenzivnim testiranjima. No to nije sve: ove smo godine prisutni i u budućim područjima primjene vozila u poslovne svrhe. Prvi put pozivamo predstavnike medija i donositelje odluka da na vlastitoj koži iskuse inovativnu tehnologiju autonomne vožnje. A sljedeće godine fokus našeg rada bit će usmjeren prvenstveno na prijevoz testnih kupaca. Oni će tada moći – kao što je slučaj već danas kod pružatelja MOIA – praktično rezervirati svoje vožnje putem aplikacije.
Sigurnost
Automatizirana vozila mogu povećati sigurnost u cestovnom prometu – primjerice većom pažnjom, pouzdanošću i pridržavanjem prometnih pravila. Međutim, prije toga treba svakako kroz opsežne testove provjeriti jesu li te konstrukcijski uvjetovane karakteristike koje poboljšavaju prometnu sigurnost stalno prisutne. Zbog toga se sposobnosti automatiziranih vozila stavljaju na kušnju u realnim prometnim situacijama. Tako razvojni inženjeri mogu detaljno promatrati kako ona reagiraju na različite izazove – bilo to pješaci, biciklisti ili druga vozila. Trenutačno su uvijek u vozilu vozači koji vode brigu o sigurnosti i koji nadziru testove automatiziranih funkcija vožnje. Za to se izdaje probno odobrenje. Osim toga, apsolviraju se raznovrsne testne simulacije. Bilo u cestovnom prometu ili u simulatoru: na temelju tih opsežnih testova mogu se prepoznati i minimizirati potencijalni sigurnosni rizici.
Sposobnost sustava
Intenzivne probne vožnje u realnim uvjetima omogućuju procjenjivanje sposobnosti automatiziranih vozila u različitim situacijama. Samo se tako može pouzdano provjeriti i potpuno procijeniti da sustavi funkcioniraju po planu – nebitno radi li se o nepovoljnim vremenskim uvjetima ili kompleksnim prometnim scenarijima. Svaka testna vožnja u realnom svijetu daje nam neprocjenjivo dragocjene podatke za procjenu učinkovitosti tehnologije i prepoznavanje potencijala za poboljšanje.
Korisničko iskustvo i spremnost na prihvaćanje
Cesta kao glasnik: pri razvoju automatiziranih vozila također su važne potrebe i želje ljudi koji ih koriste i koji s njima imaju interakciju. Zbog toga su vožnje u realnim uvjetima od iznimno velike vrijednosti kako bi se steklo duboko razumijevanje za potrebe korisnika i drugih sudionika u prometu – i tako pridobila široka spremnost na prihvaćanje automatiziranih vozila. Naši opsežni testovi razvojnim inženjerima omogućuju dobivanje dragocjenog feedbacka od testnih vozača, putnika i drugih sudionika u prometu. Te su informacije iznimno važne kako bi se prepoznala područja u kojima možemo poboljšati komfor, jednostavnost korištenja i spremnost javnosti na prihvaćanje automatiziranih vozila.
Testovi i njihovi rezultati više su od samih brojki i podataka: oni su središnji čimbenik uspješnosti u razvoju automatiziranih vozila – osobito tura u realnim uvjetima. Naime, oni pružaju jedinstven uvid u sigurnost, sposobnosti i spremnost na prihvaćanje autonomne vožnje. Te nam spoznaje omogućuju donošenje utemeljenih odluka radi kontinuiranog poboljšanja tehnologije i oblikovanja budućnosti mobilnosti.
Realni je svijet ultimativni kamen kušnje u razvoju automatiziranih vozila
Provjeravamo vozače i tehnologiju
Nužno je da tehnologija radi u sigurnim uvjetima u planiranom području upotrebe. To nam omogućuje da prikupimo dragocjena iskustva s automatiziranim vozilima na javnim cestama te da ih pouzdano i sigurno pripremimo za specifične zahtjeve u javnom prometu.
Naša je strategija provoditi testnu vožnju automatiziranih vozila s vozačima koji vode brigu o sigurnosti sve dok se ne dokažu sigurnost i pouzdanost autonomne vožnje. Vozači koji vode brigu o sigurnosti snose potpunu odgovornost za vozilo u svakom trenutku. Vozilo je konstruirano tako da dotični vozači mogu preuzeti upravljanje u bilo kojem trenutku. Svi vozači koji vode brigu o sigurnosti automatiziranih vozila detaljno su testirani te su prošli stručnu obuku i školovanje. Usto analiziramo i verificiramo korištenu tehnologiju prije upotrebe kako bismo osigurali njezinu ispravnost i da je vozači koji vode brigu o sigurnosti mogu koristiti kako bi otklonili eventualne rizike.
Zaštita podataka: videosnimke tijekom testnih vožnji
U svrhu (daljnjeg) razvoja, testiranja i osiguranja autonomne mobilnosti, sustava vozila i ostalih usluga testna su vozila opremljena kamerama. Tijekom vožnje izrađuju se između ostaloga videosnimke drugih sudionika u prometu poput vozila i prolaznika, bilježe se registarske pločice i natpisi na vozilima, trgovinama ili prometni znakovi te se snimaju ostale informacije u neposrednoj blizini testnih vozila. Detaljnije informacije o videosnimanju u sklopu testnih vožnji pronaći ćete na našoj stranici o zaštiti podataka.